26/2/71 |
Första
flygning
Flygtestad vid Moses Lake, Washington, USA |
22/3/71 |
Levererad
till SAS som Huge Viking; flygbolagets första Boeing
747 |
1/4/71 |
I
trafik för SAS på linjen Köpenhamn - New York/JFK
I trafik för Scanair på linjen Arlanda - Las Palmas på helgerna |
1/11/81 |
Omdöpt
till Bjarne Viking |
16/9/82 |
Leasad
till Scanair |
6/3/83 |
Återlämnad
till SAS |
10/10/83 |
Såld
till Aircontract Aviation Management som LN-AET; leasad till
SAS |
27/7/85 |
Återlämnad
till Aircontract Aviation Management och leasad till Gulf
Air |
30/9/87 |
Återlämnad
till Aircontract Aviation Management |
30/9/87 |
Leasad
till SAS
Återlämnad till Aircontract Aviation Management |
25/11/87 |
Leasad
till Minerve som F-GHBM |
29/4/88 |
Såld
till Credit National Bank och leasad till Minerve |
1/1/92 |
Överförd
till AOM French Airlines (sammanslagning) |
22/4/92 |
Ur
trafik och återlämnad till Credit National Bank |
22/2/93 |
Såld
till Aircraft Instrument & Radio Company som N221MP |
27/2/93 |
Till
Topeka, Kansas, USA för skrotning
Såld till Navaero Inc |
1/7/94 |
Till
San Antonio för skrotning |
juli
1994 |
Skrotad |
aug
1994 |
Flygplanet
avregistrerat |