25/1/88 |
Första
flygning |
10/2/88 |
Levererad
till SAS som LN-RMB Erik Viking |
18/5/91 |
Ur
trafik
Två tankar urmonterade |
2/6/91 |
Leasad
till Scanair som Puff |
27/12/91 |
Överförd
till SAS Leisure
Leasad till Scanair och omregistrerad som SE-DPI |
23/9/93 |
Subleasad
till Venus Airways |
31/10/93 |
Återlämnad
till Scanair |
1/1/94 |
Återlämnad
till SAS som Erik Viking |
10/3/94 |
Ur
trafik
Total flygtid 16 106 h, 6 516 flygningar |
24/3/94 |
Leasad
till Spanair |
6/9/94 |
Skadad
av brand ombord, återtagen av SAS och till Oslo för
reparation |
19/10/94 |
I
trafik för SAS |
3/11/02 |
Ur
trafik med 37 450 flygtimmar och 19 295 landningar |
12/12/02 |
Till Oslo och åter i trafik |
15/12/02 |
Ur
trafik |
25/2/03 |
Testflugen i Oslo inför försäljning till Allegiant Air |
3/3/03 |
Omregistrerad som N861GA |
11/3/03 |
Leveransflugen Oslo-Keflavik |
11/3/03 |
Såld till Allegiant Air |
23/3/03 |
Ankom i Miami, Florida, USA |
22/4/03 |
Sedd i Reno, Kalifornien, USA i hybrid SAS/Allegiant-målning
Senare ommålad i Allegiants färgschema |
2007 |
Fortfarande i trafik för Allegiant |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |
|
|