7/6/76 |
Levererad
till Air New Zealand som ZK-NZS |
mars
1978 |
Leasad
till Malaysian Airline System |
aug
1978 |
Återlämnad
till Air New Zealand |
1/4/79 |
Leasad
till (Overseas) National Airlines |
29/10/79 |
Återlämnad
till Air New Zealand |
29/6/82 |
Leasad
till LanChile som CC-CJS |
8/7/86 |
Återlämnad
till Air New Zealand |
1/8/86 |
Såld
till International Lease Finance Corporation (ILFC) |
1/8/86 |
Såld
till SAS som SE-DFH |
4/10/86 |
Utlånad
till Scanair |
30/3/87 |
Återlämnad
till SAS |
28/9/90 |
Sista
flygning i SAS på linjen Søndre Strømfjord-Köpenhamn |
10/10/90 |
Såld
till Electra Aviation |
24/10/90 |
Leasad
till Air Outre Mer som F-ODLY |
10/12/90 |
I
trafik för Air Outre Mer |
1/3/92 |
Överförd
till AOM French Airlines (sammanslagning) |
5/5/00 |
Omregistrerad
F-GTLY |
okt
2001 |
AOM
sammanslaget med Air Liberté till Airlib |
6/2/03 |
Airlibs verksamhet upphörde |
11/3/03 |
Sedd i Havanna, Kuba |
1/6/06 |
Sedd avställd på okänd ort |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |