12/5/80 |
Levererad
till Western Airlines som N914WA |
1/4/87 |
Överförd
till Delta Airlines (sammanslagning av flygbolagen) |
9/9/88 |
Såld
till United Aviation Services/Atlantic Business Inc |
25/11/88 |
Testflugen i Orlando, Florida, USA |
26/11/88 |
Leveransflugen Orlando-Arlanda i full Scanairmålning
som DK8000 |
29/11/88 |
Omregistrerad
SE-DHU |
30/11/88 |
I
trafik som DK303 Arlanda-Tenerife
Såld till Nordisk Luftcharter KB |
1/1/94 |
Överförd
till Premiair |
15/5/95 |
Omregistrerad
OY-CNU |
1/8/00 |
Överförd
till Airtours International Airways |
21/8/00 |
Omregistrerad
G-TAOS |
26/9/00 |
I
tjänst för Airtours International Airways |
8/2/02 |
Airtours namnbyte till My
Travel Airways |
28/9/03 |
Ur
trafik |
30/9/03 |
Överförd till Exeter, Storbritannien, och avställd |
17/1/04 |
Överförd till Kemble, Storbritannien, avsedd för upphuggning |
3/3/04 |
Såld till Aircraft Investment |
18/10/04 |
Såld till Interlink Airlines som 3D-MRS |
21/4/04 |
Sedd i Johannesburg, Sydafrika |
28/10/05 |
Sedd avställd i Johannesburg |
20/3/06 |
Såld till Global Aviation Investments som ZS-GAS |
20/10/06 |
Avregistrerad |
13/12/06 |
Sedd i Johannesburg i dåligt skick |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |