29/4/88 |
Leverans
till Polaris som N941MC ej genomförd
Levererad till Paramount USA som N30008 |
6/5/88 |
Såld
till Paramount Airways som G-PATD
Ur trafik |
dec
1989 |
Såld
till PK Finans |
27/3/90 |
Leasad
till Aviaco som EC-438 |
juli
1990 |
Omregistrerad
som EC-EUF |
1/9/91 |
Ur
trafik och återlämnad till PK Finans |
30/10/91 |
Leasad
till Scanair |
22/11/91 |
Såld
till Credit Lyonnais och leasad till Scanair |
24/11/91 |
I
trafik |
13/4/93 |
Ur
trafik |
15/4/93 |
Subleasad
till Nordic East och vidare till Venus Airways
Omregistrering som SX-BAQ ej genomförd |
20/8/93 |
Återlämnad
till Scanair |
23/9/93 |
Till
Helsingfors för översyn |
10/10/93 |
Återlämnad
till Credit Lyonnais
Uppställd på Arlanda |
2/1/94 |
Uppställd
i Helsingfors |
22/1/94 |
Leasad
till TWA
Total flygtid 11 901 h, 6 578 flygningar |
10/2/94 |
Omregistrerad
som N9307R |
3/4/94 |
I
trafik |
23/3/99 |
Överförd
till First Security Bank of Utah (FSBU)
Leasad till TWA |
2/12/01 |
TWA
sammanslaget med American Airlines |
22/8/05 |
Ur
trafik |
23/8/05 |
Flugen Dallas-Roswell, New Mexico, USA för avställning |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |