20/12/55 |
Beställd
av SAS |
31/3/60 |
Levererad
till SAS som DC-8-32; SAS första DC-8
Senare under året konverterad till DC-8-33 |
1962-1967 |
Tidvis
uthyrd till Scanair |
23/10/67 |
Överförd
till Scanair |
26/9/71 |
Såld
till International Airlease AB |
26/9/71 |
Leasad
till Thai Airways International som HS-TGT Sudawadi |
28/4/78 |
Såld
till United Air Lease Corporation (UALC) som N718UA |
okt
1978 |
Konverterad
till DC-8-33F |
20/11/78 |
Leasad
till Airlift International |
7/1/80 |
Återlämnad
till UALC |
13/7/80 |
Leasad
till Michigan Peninsula Airways som Edna Pearl |
18/8/80 |
Såld
till Control Data Community |
sept
1981 |
Uppställd
i Marana, Arizona, USA |
14/7/82 |
Såld
till Barron Thomas Aviation |
13/3/84 |
Såld
till George H Bailey Company
Senare uppställd i Fort Lauderdale, Florida, USA |
okt
1987 |
Såld
till U.S. Aeromotive Inc |
24/2/88 |
Såld
till APISA Air Cargo som OB-T1316 |
10/8/89 |
Haveri
vid landning i Iquitos, Peru |
1991 |
Reparation
planerad; ej genomförd |
nov
1994 |
Flygplanet
sett i övergivet skick i Iquitos, Peru |
1996 |
Flygplanet
avregistrerat
Total flygtid 59 979 h |