28/2/69 |
Levererad
till SAS som Frode Viking
Planerad omregistrering som LN-MOD alt SE-DDX ej
verkställd |
12/4/81 |
Leasad
till Icelandair |
9/9/81 |
Subleasad
till Air Algerie för hadjflygningar |
5/11/81 |
Återlämnad
till SAS |
2/12/81 |
Leasad
till Scanair som Mette Viking |
22/9/83 |
Ommålad
i Scanairs nya färgschema |
31/12/87 |
Såld
till Scanair |
30/11/88 |
Ur
trafik |
7/12/88 |
Åter
i trafik p g a kapacitetsbrist |
29/12/88 |
Ur
trafik och uppställd på Arlanda |
22/2/89 |
Såld
till Aerolease International som N792AL
Total flygtid 69 424 h, 19 496 flygningar |
maj
1989 |
Konverterad
till DC-8-63F |
15/5/89 |
Leasad
till TAMPA Colombia som HK-3490X |
11/12/90 |
Återlämnad
till Aerolease International |
17/1/91 |
Såld
till Airborne Express som N792AL |
mars
1991 |
Omregistrerad
som N814AX |
31/1/96 |
Total
flygtid 80 132 h |
1/9/06 |
Sedd avställd i Cincinnati, USA, i DHL-färger |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |