27/4/65 |
Leasad
av och levererad till SAS |
juni
1966 |
Såld
till SAS |
15/10/67 |
Leasad
till Swissair |
31/10/67 |
Återlämnad
till SAS |
1/11/69 |
Leasad
till Swissair |
1/3/70 |
Återlämnad
till SAS |
juni
1970 |
Leasad
till Scanair
Gick under smeknamnet/öknamnet D-B-Dålig |
1975 |
Såld till Scanair |
31/10/79 |
Återlämnad
till SAS |
31/10/79 |
Såld
till United Air Lease Corporation (UALC)
Total flygtid 52 911 h |
9/11/79 |
Omregistrerad
som N721UA |
10/11/79 |
Leasad
till UTA som EC-DIH |
15/11/79 |
Subleasad
till Trabajes Aereos y Enlaces SA |
sept
1980 |
Återlämnad
till UALC som N721UA |
15/9/80 |
Leasad
till Overseas National Airlines (ONA) som N916R |
16/9/80 |
Subleasad
till Saudia |
8/11/80 |
Återlämnad
till ONA |
nov
1980 |
Såld
till ONA |
22/11/80 |
Leasad
till Sun Land Airlines |
1/7/81 |
Återlämnad
till ONA |
14/5/82 |
Leasad
till Icelandair |
15/1/86 |
Såld
till Icelandair som TF-FLB |
4/2/88 |
Såld
till Kabo Air som 5N-AWE |
juni
1988 |
Konverterad
till DC-8-55F |
1989 |
Döpt
till Sir Amandu Bello |
1994 |
Opererad
av Overnight Cargo för Liberia World Airlines som 5N-OCM |
1995 |
Tidvis
leasad till Flash Airlines |
31/3/95 |
Såld
till MK Airlines som 5N-MKE |
20/5/96 |
Omregistrerad
som 9G-MKE |
mars
2005 |
Såld till kongolesiska flygvapnet som 9T-TDA |
24/7/05 |
Sedd i Dubai
Fortfarande i trafik |
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |