sept
1965 |
Beställd
av SAS |
6/4/70 |
Levererad
till SAS som Torgny Viking |
1/4/79 |
Leasad
till Scanair som Ylva Viking - första flygplanet i
SAS/Scanair med kvinnligt vikingnamn |
8/2/82 |
Återlämnad
till SAS |
2/3/82 |
Leasad
till Arista International Airways som Valerie |
6/2/84 |
Återlämnad
till SAS |
9/5/84 |
Leasad
till Thai Airways International |
16/10/84 |
Såld
till Thai Airways International som HS-TGZ |
maj
1985 |
Omregistrerad
som HS-TGQ |
3/7/85 |
Såld
till kungliga thailändska flygvapnet som RTAF-60110 |
24/5/89 |
Ur
tjänst |
juni
1989 |
Såld
till R T Leasing Inc som N798AL |
25/9/89 |
Överförd
till International Air Lease (IAL) |
10/11/89 |
Leasad
till Arrow Air
Omregistrerad som N66656 |
31/5/91 |
Återlämnad
till IAL och uppställd i Opa Locka, USA |
1992 |
Leasad
till Arrow Air
Återlämnad till IAL |
25/2/94 |
Leasad
till International Charter Xpress som N41CX |
1/10/94 |
Överförd
till ATI Air Transport International |
jan
1996 |
Såld till Aerolease International och leasad till ATI |
31/1/96 |
Total
flygtid 61 236 h |
3/6/04 |
Såld till ATI
Fortfarande i trafik |
|
|
|
|
|
|
|
Senaste
uppdatering 25 april 2007 |